Vergadering 11 november

Bewoners Commissie Belvedère

  • Voorzitter: Broer Roolvink
  • Subcommissie financiën Tom van Aggelen, Tim van Lenthe
  • Techniek Tjerk Busstra, Koos Roelfsema
  • Leefbaarheid Tanja Rombouts, Simon Bes

Verslag van bijeenkomst dinsdag 10 november 2020 (digitaal)

Aanwezig: Tanja Rombouts, Koos Roelfsema, Tom van Aggelen, Tjerk Busstra, Broer Roolvink, Simon Bes, Tim van Lenthe, Sanne Kersten(REBO), Patrick Reinink(REBO), Marieke van Dijk(REBO)

1. Opening

Iedereen welkom. Een dank je wel voor onze gastheer(Tim), die er voor heeft gezorgd dat we op deze digitale manier met elkaar kunnen vergaderen. Simon Bes notuleert.

2. We zijn begonnen met punt 4 van de agenda.

Behandeling van onze correspondentie tussen REBO, bewonerscommissie:

Alle aandacht concentreerde zich op de manier van communiceren tussen de Bewoners van Belvedere, de Bewonerscommissie en REBO. Ter verduidelijking de communicatie over de gebreken of defecten die het gebouw in de afgelopen drie jaar heeft gehad en de behandeling en afhandeling daarvan. Alle partijen ervaren het niet informeren als het meest vervelend, waarbijniet informeren vooral slaat op het niet weten welke vorderingen of status een melding heeft. Om dit aan te pakken is er het volgende besloten:

  • We blijven respectvol, met geduld maar soms met urgentie, en via een enkelvoudige weg zonder dreigingen met elkaar communiceren
  • Iedereen mag (moet) een probleem melden zodra dit gezien is.
  • De communicatie over vorderingen gaat naar de melder en de Technische commissie van de bewoners commissie.
  • Dit gaat gefaciliteert worden met een communicatie APP, waarvan ik geen naam heb. (Belvedere Bewoners App). Informatie wordt ons toegestuurd via Sanne Kersten
  • De technische commisie houdt een vinger aan de pols over de vorderingen. De app kan ons daarbij helpen.

De openstaande technische aandachtspunten:

Nr.WatWieStatus
V2-1Sleutel technische ruimte in pandTC / REBOWordt aan gewerkt, er moet een kastje binnen in het pand komen
V2-2Onderhoud automatische deurenTC / REBOZolang het probleem voordeur niet is opgelost, blijft dit aandacht houden
V2-3Noodverlichtings armaturen in orde makenTC / REBOBlijkbaar was dit in lijn met bouwbesluit. Maar onaccepteerbaar voor bewoners omdat in geval van calamiteit (stroomuitval) er geen veilige weg het gebouw uit is.
V2-4Ventilatie inlaat/uitlaat op het dakTCWachten REBO? Er komt een afscheiding tussen in- en uitlaat?
V2-5Toegansslagboom unit piept bij warm weerTC / REBOEr was wel een actie gepleegd. Maar niet afdoende. Blijft aandacht hebben.
V2-6Het vervangen van lampen in gemeenschappelijke ruimte BelvedereTC / REBOEr is toestemming. Er komen lampen, maar het wachten is op sleutel technische ruimte
V2-7Liftknop verlichting 7e etageTC/ REBOEr was een monteur. Maar er moet blijkbaar een onderdeel nog komen.
V2-8Defecte Bewegingssensor (o.a 8e verdieping)?TC / REBOMoet nog steeds onderzocht worden?
V2-9Extra fietsparkeerruimte om het gebouwLC / REBOSanne heeft aangegeven voorstellen te doen
V2-10vervangen de lampen in de algemene ruimten zelfTC / REBOWachten op sleutel
V2-11Filters vervangen in afzuigkappen per appartementLCWe gaan een pol uitschrijven om er achter te komen hoeveel bewoners mee willen doen
V2-12Vrijwilligers vinden voor Tuin onderhoud groepLCNog niet gestart ivm corona
V2-14Een belvedere vlagLCAfbeelding is in de maak. Offerte wordt gevraagd bij dokkuner vlaggen centrale
V2-15Subsidie voor buurtfeestLCVoor 2021
V2-16Integratie in de buurt (Eefje verhaalLCNog niet gestart (corona)
V2-17Sociale activiteit in Belvedere nieuwe bewonersLCEr komt een welkomsbrief/kaart
V2-18Verhuisschakelaar uitleg voordeurLCEr is een uitleg van het bedienen van verhuisschakelaar gekomen. Nu nog een trapje regelen in de technische ruimte om bij de schakelaar te kunnen komen(week 49)
V3-1Eigen verfmiddelen om beschadigingen in algemene ruimten te kunnen bijwerkenLC/TC/REBODat mag en kan. Zo gauw de sleutel van technische ruimte er is, zullen ook die middelen worden verstrekt.
Afgehandelde puntenWatWieConclusie
V2-13 (Klaar 10-11-2020)Welke zonneschermen of soorten zonneschermen mogen er aan het gebouw Belvedere worden geplaatstTCEr is een antwoord gekomen. De constructie van het gebouw laat geen zonnewering toe aan de buitenkant van het gebouw
V3-2 (Klaar 10-11-2020)Er was gevraagd om een extra looppaadje naar de bezoekers parkeerplaatsen.BCEr is unaniem besloten daar niet op in te gaan. Omdat het omlopen niet een groot probleem is. Maar het wel grote aantrekkingskracht heeft op anderen (hondenuitlaters en wandelaars) om dan over de parkeerplaats over te steken van het ene naar het andere paadje

3. Notulen van de vergadering van 2 juni 2020 zijn geaccepteerd zonder aanpassingen

4. Financiele commissie

Sanne zal ervoor zorgen dat laatste versie van afrekening servicekosten wordt toegestuurd. Verder geen opmerkingen.

5. Leefbaarheids commissie activiteiten

  • Een belvedere vlag: Er is een ontwerp. Er wordt nu een offerte gevraagd
  • De groenvoorziening. (actie V2-12) in verband met corona perikelen dit doorgeschoven naar het moment dat die beperkingen zijn opgeheven
  • Subsidie voor buurtfeest: Met alle Corona commotie is dit verplaatst naar 2021
  • Sociale activiteit in Belvedere: Daar onder wordt verstaan de nieuwjaarboorel, after summer party, maar ook het welkom heten van de nieuwe bewoners. in verband met corona perikelen dit doorgeschoven naar het moment dat die beperkingen zijn opgeheven
  • Integratie in de buurt (Eefje verhaal): De leefbaarheidscommissie gaat met Eefje in gesprek om te weten wat onze mogelijkheden zijn. in verband met corona perikelen dit doorgeschoven naar het moment dat die beperkingen zijn opgeheven

6. Duidelijkheid binnen de bewonerscommissie.

Het gaat vooral over wie doet wat? De aanleiding is de communicatie en aanpak van het probleem van de voordeur. Het probleem is herhalend, heel vervelend, geeft een onveilig gevoel. Daarom is het frustrerend als het probleem gemeld is en er ogenschijnlijk niet of geen reactie komt. Terwijl achteraf blijkt dat via andere communicatielijnen wel degelijk iets is gedaan (of juist niet) De bewoners commissie heeft besloten voor eenduidigheid. Daar gaat de bewoners app die REBO on beschikbaar stelt vanaf 1 dec ons bij helpen. Er komt een brochure voor ons allemaal met uitleg.

  • Afspraken zijn:
    • Technische problemen mogen door iedereen worden gemeld, maar de technische commissie zorgt voor de followup. Elke bewoners commisie vergadering zullen we alle problemen nalopen om te zorgen voor de juiste aandacht.
    • De bewoners commissie app wordt gebruikt om de bewoners commisie vooral van ontwikkelingen op de hoogte te houden
    • Alle bewoners worden via facebook op de hoogte gehouden of een brief in de brievenbus. Waarbij we op facebook ons zoveel mogelijk bij feiten en niet emoties houden.

7. De volgende vergadering is waarschijnlijk op de eerste dinsdag van januari 2020.

Het was weer een inspirerende vergadering.

Simon Bes

* Actielijst niet in volgorde van belangrijkheid


Bijlage

Wat te doen bij een defect of probleem in het appartement

Mocht u een reparatieverzoek willen melden dan kan dit rechtstreeks bij onze aannemer Jansen Huijbregts. Zij nemen het reparatieverzoek in behandeling en maken zo spoedig mogelijk in overleg met u een afspraak. Er zijn verschillende middelen om uw reparatieverzoek kenbaar te maken bij Jansen Huijbregts. U kunt hiervoor de app gebruiken en indien mogelijk gelijk een foto toevoegen zodat Jansen Huijbregts volledig informatie krijgt en hierdoor de kans groter is om het reparatieverzoek in één keer te kunnen verhelpen. Uiteraard kunt u de melding ook via de website (www.mijnserviceverzoek.nl) zenden aan Jansen Huijbregts en ook dan zou het fijn zijn indien u een foto kunt toevoegen. Mochten deze opties niet uw voorkeur hebben dan staan zij u graag telefonisch te woord.

Valt uw verzoek onder het ‘Beluist kleine herstellingen’, dan zijn de reparatiekosten mogelijk voor uw eigen rekening en zal Jansen Huijbregts u dat aangeven. Meer informatie hierover vindt u ook op de website van de rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning.

Download de Jansen-Huijbregts app. Na het installeren dient u zich eerst te registreren. Daarna kunt u direct gebruik maken van de app.

Landelijk telefoonnummer Jansen Huijbregts: 088-0221498