Vergadering 11 september

BEWONERSCOMMISSIE BELVEDÈRE

Kort verslag van de oprichtingsvergadering op 11 september 2018

Aanwezig:

Klaas de Ruiter (425), Tim van Lenthe (463), Simon Bes (451), Tjerk Busstra (381), Tom van Aggelen (467), Michel Boonstra (391), Sylvia Janssen (427), Broer Roolvink (395).

Wij werden zeer hartelijk ontvangen bij Sylvia Janssen op nr 427, die de BC in oprichting een gastvrij onderdak gaf.

Na kennismaking met elkaar en een snuffelrondje, waarin aandacht voor de expertise van de aanwezigen, kwam de vergadering aarzelend tot de volgende taakverdeling. Het lidmaatschap van de BC en de portefeuilleverdeling geldt vooralsnog voor een jaar, dus tot uiterlijk 1 september 2019. Een en ander resulteerde in het volgende plaatje.

  • Klaas de Ruiter: voorzitter
  • Broer Roolvink: secretaris
  • Tjerk Busstra en Simon de Bes: technische commissie
  • Tim van Lenthe en Tom van Aggelelen: financiële en juridische commissie
  • Michel Boonstra en Sylvia Janssen: leefbaarheidscommissie en communicatie.

In een nog weinig gestructureerd gesprek inventariseerde de vergadering vervolgens uit de losse hand heel veel vragen die leven onder ons en de bewoners, zoals de nogal moeizame communicatie met Rebo. Heel veel is nog onduidelijk. Waarom horen wij b.v. niets m.b.t. definitieve lijst met resterende verbeterpunten, die de bewoners bij Rebo hebben ingeleverd? Dan is er verder de brief met vele punten van dhr. Oswald aan de orde gekomen, die de technische commissie heeft meegenomen.

Een kleine bloemlezing uit de veelheid van zaken die niet goed werken en vragen die wij hebben: de sensoren op sommige galerijen werken niet naar behoren, er is geen exit-verlichting op de galerij bij stroomuitval, wanneer wordt het onbereikbare glas schoongemaakt,wat is de maximale belasting van de balkons, hoe is het tuinonderhoud geregeld ? etc. etc

M.b.t. de veiligheid en de toegankelijkheid van het complex besloot de BC vooralsnog elkaar vooral te wijzen op eigen alertheid en waakzaamheid en nog niet camera's bij de in- en uitgangen te overwegen.

De volgende vergadering zal eind oktober worden gehouden en daarvoor zal ook Sanne Kersten van Rebo uitgenodigd worden. Wij willen graag precies weten waar wij in 2019 op kunnen rekenen als het gaat om onderhoud, reparaties, tuin, servicekosten etc.

En dan verder nog dit.

Separaat is een datumprikker verzonden om te komen tot dag en plaats van de volgende vergadering.

Zodra de datum is vastgesteld krijgt Sanne Kersten daarvan bericht.

Het zou goed zijn als je aan Klaas de Ruiter en mij onderwerpen mailt voor de volgende vergadering, dan kunnen wij samen de agenda opstellen, die je dan voor de volgende bijeenkomst krijgt toegestuurd.

Verder resten nog de volgende vragen:

  1. Wie houdt de Facebookpagina bij?
  2. Hoe communiceren wij naar de bewoners?
  3. Moeten de bewoners deze notulen hebben?
  4. Wie nodigt Sanne uit, zodra de datum bekend is?

**Graag suggesties. **