Vergadering 2 juni 2020

Bewoners Commissie Belvedère

Voorzitter: Broer Roolvink

Subcommissie financiën Tom van Aggelen, Tim van Lenthe

Techniek Tjerk Busstra, Koos Roelfsema

Leefbaarheid Tanja Rombouts, Simon Bes

Verslag van bijeenkomst dinsdag 2 juni 2020 bij Koos Roelfsema (471)

Aanwezig: Tanja Rombouts, Koos Roelfsema, Tom van Aggelen, Tjerk Busstra, Broer Roolvink, Simon Bes, Tim van Lenthe

  • Opening
    • Iedereen welkom. Een dank je wel voor onze gastheer alles op anderhalve meter.
    • Simon Bes notuleert. Totdat er een volgende keer iemand anders wil notuleren.
  • De notulen van vergadering d.d. 5 februari 2020 zijn goedgekeurd zonder aanpassingen.
  • Zaken n.a.v. Notulen
    • De technische sleutel van Silvia naar Tjerk. Stond in de notulen, maar er is op dit moment bij niemand een sleutel aanwezig. Daar moet nog actie op worden ondernomen.(actie v2-1)
    • servicekosten afrekening is in overleg
    • Technische commissie heeft actielijst met toevoegingen van de voorzitter
  • Agenda geaccepteerd (punt 4 en 5 van agenda)
  • Eerst de afdeling Techniek besproken:
    • Sleutel technische ruimte
      • Zie actielijst
    • Fietsenstallingdeur
      • Is gerepareerd door Assa Abbloy. REBO ingelicht over de situatie. Record is het bedrijf verantwoordelijk voor het onderhoud. Daar is nu bij hen intern een discussie over. Voor ons telt alleen, dat de deur gefixed moet zijn. (Actie v2-12)
    • Noodverlichting
      • Wordt aan gewerkt. Er liggen blijkbaar offertes bij REBO. (ActieV2-3)
    • Ventilatie etage
      • Voor zover bekend bij BC is al het werk op verdiepingen en appartementen gedaan. Wachten is nu op plaatsen zonnepanelen omdat REBO dan meteen wil kijken naar uitlaat en inlaat van verse lucht op het dak. (ActieV2-4)
    • Het piepen van toegangsslagboom installatie
      • De slagboom installatie unit bij de toegangsslagboom piept bij veel warmte en zonneschijn. Is erg hinderlijk voor ons en overburen. Is verschillende keren gemeld. Verder niets bekend (V2-5)
    • Kelderboxverlichting en overige verlichting
      • Is al opgenomen in lijst van actie technische commissie. We zijn nog steeds in afwachting van het goedvinden van REBO of wij zelf de lampen kunnen/mogen vervangen. Dat helpt namelijk om service kosten te drukken. (actie V2-6)
    • Liftknop verlichting 7e etage
      • Is gemeld (V2-7)
    • Bewegingssensor (o.a 8e verdieping)
      • Heel oud probleem opgepakt door technische vommissie (Actie V2-8)
    • Rioollucht badkamer
      • Als bewoners commisie ondernemen we geen actie in de appartementen zelf. Dat is een verantwoordeing van de huurder. Pas als Het een gemeenschappelijk probleem wordt, kunnen wij er iets mee aks bewonerscommissie. Ter herinnering beschrijven we de storingsmelding procedure te gebruiken in een appartement Belvedere (bijlage 1)
    • Ventilage etages
      • Zie punt d
    • Teveel fietsen voor fietsenstalling
      • Uitvoerig besproken in de commissie. Er zijn 102 plekken voor fietsen in de fietsenopslagruimte. Dat is zo te zien niet echt toereikend voor het aantal fietsen in en rondom Belvedere. Voor wat binnen is er geen uitbreidingsmogelijk. Voor buiten zijn er wel mogelijkheden. Met die kanttekening dat de eigenaresse (architect) niet toestaat om een overkapping te realiseren rondom het belvedere gebouw. Dat is 4 vergaderingen geleden uitvoering besproken. Dan rest ons nog alleen de optie om extra rekken buiten te krijgen op de vrije ruimte rondom het gebouw. Niet de parkeerplaatsen! We gaan in overleg wat er mogelijk is. (actie V2-9)
    • Het leegmaken van de Kolken op de parkeerplaats heeft plaatsgevonden en zal elk half jaar worden gecontroleerd en schoongemaakt.
    • Welke zonneschermen of soorten zonneschermen mogen er aan het gebouw Belvedere worden geplaatst? (V2-13)
  • Tot zover het opsommen van de technische onderwerpen
  • De vorderingen van de Financiele commissie
    • Servicekosten afrekening. Deze is voor 2020 nog in onderhandeling. Er zijn nog enkele punten te bespreken. Maar de verwachting is dat in juni de eindafrekeing van de service kosten bekend zal zijn. Wordt in de gaten gehouden.
    • Een manier om kosten voor de bewoning te drukken. Er zijn drie voorstellen:
      • Wij vervangen de lampen in de algemene ruimten zelf. (Elke keer voorrijden is 100 tot 160 euro). Vraag gaat naar REBO en uitvoering ligt bij TC. (Actie V2-10)
      • Wij kopen gemeenschappelijk filters voor onze afzuigkappen in. Dit voorstel wordt beschreven door leefbaarheidscommissie en voorgelegd aan alle bewoners van Belvedere.(actie V2-11)
      • We richten een groep op, die op vrijwillige basis meehelpt aan het onderhoud van de tuin rondom Belvedere. De kosten zijn nu 5000 euro en dat kan misschien naar beneden. (actie V2-12)
  • Leefbaarheids commissie activiteiten
    • Een belvedere vlag
      • De bewonerscommissie heeft zich uitgesproken om een echte BELVEDERE vlag te willen hebben hangen voor het gebouw. Er wordt nu naar een ontwerp gezocht. Zodra dat bekend is komt er ook de vlag
    • De groenvoorziening.
      • Het idee van de groenvoorziening is om onszelf op meerdere manieren te helpen. De tuin wordt een tuin van onszelf. Doordat we zelf onderhoud plegen kunnen we de kosten drukken. We kunnen het zo mooi maken als we zelf willen en kunnen. De leefbaarheids commisie komt met een flijer om alle bewoners te informeren over het hoe en wat. Daarbij natuurlijk de mogelijkheid om je aan te melden als vrijwilliger.(actie V2-12)
    • Subsidie voor buurtfeest
      • Met alle Corona commotie is dit verplaatst naar 2021
    • Sociale activiteit in Belvedere
      • Daar onder wordt verstaan de nieuwjaarboorel, after summer party, maar ook het welkom heten van de nieuwe bewoners. We houden iedereen op de hoogte van de plannen en wat er gekozen is om uit te voeren.
    • Integratie in de buurt (Eefje verhaal)
      • De leefbaarheidscommissie gat met Eefje Broertjes in gesprek om te weten wat onze mogelijkheden zijn. Verder is er nog niet iets bekend.
  • De volgende vergadering is op de eerste dinsdag van oktober 2020. Om 20:00 uur bij Tom op 467

Het was weer een inspirerende vergadering.

Simon Bes

Actielijst niet in volgorde van belangrijkheid

Nr.WatWieStatus
V2-1Sleutel technische ruimte in pandTCBezig
V2-2Onderhoud automatische deuren door ??TCIs gestart
V2-3Noodverlichtings armaturen in orde makenTCREBO?
V2-4Ventilatie inlaat/uitlaat op het dakTCWachten REBO?
V2-5Toegansslagboom unit piept bij warm weerTC??
V2-6Het vervangen van lampen in gemeenschappelijke ruimte BelvedereTC??
V2-7Liftknop verlichting 7e etageTC??
V2-8Defecte Bewegingssensor (o.a 8e verdieping)?TC??
V2-9Extra fietsparkeerruimte om het gebouwLCNog niet gestart
V2-10vervangen de lampen in de algemene ruimten zelfTCNog niet gestart
V2-11Filters vervangen in afzuigkappen per appartementLCNog niet gestart
V2-12Vrijwilligers vinden voor Tuin onderhoud groepLCNog niet gestart
V2-13Welke zonneschermen of soorten zonneschermen mogen er aan het gebouw Belvedere worden geplaatstTCREBO
V2-14Een belvedere vlagLCIs gestart
V2-15Subsidie voor buurtfeestLCVoor 2021
V2-16Integratie in de buurt (Eefje verhaalLCNog niet gestart
V2-17Sociale activiteit in Belvedere nieuwe bewonersLCIs gestart

Bijlage

Wat te doen bij een defect of probleem in het appartement?

Mocht u een reparatieverzoek willen melden dan kan dit rechtstreeks bij onze aannemer Jansen Huijbregts. Zij nemen het reparatieverzoek in behandeling en maken zo spoedig mogelijk in overleg met u een afspraak. Er zijn verschillende middelen om uw reparatieverzoek kenbaar te maken bij Jansen Huijbregts. U kunt hiervoor de app gebruiken en indien mogelijk gelijk een foto toevoegen zodat Jansen Huijbregts volledig informatie krijgt en hierdoor de kans groter is om het reparatieverzoek in één keer te kunnen verhelpen. Uiteraard kunt u de melding ook via de website (www.mijnserviceverzoek.nl) zenden aan Jansen Huijbregts en ook dan zou het fijn zijn indien u een foto kunt toevoegen. Mochten deze opties niet uw voorkeur hebben dan staan zij u graag telefonisch te woord.

Valt uw verzoek onder het 'Beluist kleine herstellingen', dan zijn de reparatiekosten mogelijk voor uw eigen rekening en zal Jansen Huijbregts u dat aangeven. Meer informatie hierover vindt u ook op de website van de rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning.

Download de Jansen-Huijbregts app. Na het installeren dient u zich eerst te registreren. Daarna kunt u direct gebruik maken van de app.

Landelijk telefoonnummer Jansen Huijbregts: 088-0221498